logo

Park Molenheide

CONCEPTING | UX | STRATEGIE | ONLINE MARKETING
Een succesvolle samenwerking op basis van resultaten

Park Molenheide is een 5 sterren vakantiepark gericht op (jonge) gezinnen. Park Molenheide wil haar potentiële doelgroep in Nederland met online marketing nog beter bereiken. Samen met Park Molenheide stippelden we een online strategie uit en een stappenplan om dat te bereiken met als uiteindelijke doel nog meer online boekingen genereren. Inmiddels werken we sinds 2014 samen met Park Molenheide aan een fundament voor de toekomst. Samen bepalen we jaarlijks de te voeren online strategie, doelstellingen en plan van aanpak.

Bezoek website
device-onafhankelijk
MBTI-model & doelgroepen

De focus van de nieuwe website lag op conversie optimalisatie. Voor vakantieparken van levensbelang. Het enige dat telt zijn online boekingen. Onderdeel van de strategievorming was een grondige analyse om inzicht te krijgen in de doelgroep en hoe die zich oriënteert. Deze hebben we gecombineerd met het MBTI-model, een manier om bepaalde voorkeuren inzichtelijk te maken. Op ieder apparaat dezelfde beleving creëren, het gebruikersgemak  zowel op desktop, tablet en mobiel. De website past zich volledig aan op basis van het platform van de gebruiker. Zo maximaliseren we de online beleving, verhogen we de informatievoorziening op basis van de doelgroep en het conversieratio van mobiele gebruikers.

Conversie optimalisatie

Klaar om groeien? Meer boekingen met hetzelfde aantal bezoekers. Het klinkt te mooi om waar te zijn, toch hebben we in samenwerking met Park Molenheide de website op basis van data geanalyseerd en een rendementsverhoging weten te behalen op basis van de inzichten.  Gemiddeld converteert 1 tot 2 procent van de bezoekers in de recreatiebranche. Concreet houdt dit in dat 98% niet overgaat tot boeken. Hier zijn allerlei redenen voor, voor Park Molenheide hebben we deze in kaart gebracht op basis van data-analyses en een concreet verbeterplan gemaakt.

molenheide-cr
Sociale media

Park Molenheide op een vertrouwde manier op sociale media presenteren, groeiend aantal fans creëren en bestaande acties communiceren via sociale media. Wij hebben Park Molenheide geadviseerd bij het vormen van sociale media, het implementeren van webcare (ook via de website) en de communicatie op sociale media. Dit heeft geleid tot een sterk merk op sociale media. Door de laagdrempelige en klantgerichte wijze, draagt dit bij aan de reputatie en resultaten via sociale media. Inmiddels is het aantal fans toegenomen tot ruim 18.000, wordt sociale media ingezet voor het creëren van bereik en remarketing van bezoekers die aan vooraf gedefinieerde KPI’s voldoen.

Ook online successen behalen?

Wil je meer informatie? Of ideeën uitwisselen rondom online marketing? Neem dan vrijblijvend contact op.