Strategische online marketing voor vakantieparken

1.

Strategie

Op basis van de online ambities kunnen we de situatie in kaart brengen. Wat is het verschil tussen de huidige situatie en de gewenste situatie.

2.

Online marketing

Zonder strategie geen effectieve online marketing. Op basis van de strategie weten we de sterke (en eventuele) zwakke punten van de organisatie zijn maar ook van de concurrent.

3.

Platform optimalisatie

Het platform waar we de bezoekers met online marketing heenleiden, dient perfect in orde te zijn. Om ervoor te zorgen dat dit zo is, passen we platform-optimalisatie toe.

4.

PDCA-cyclus

Optimaliseren van marketingcampagnes middels de PDCA-cyclus. Plan, do, check & act. Bijsturing en optimalisatie op basis van strategische KPI’s.

Doelstellingen

Iedere ondernemer heeft ambities, alleen hoe gaan we ze omzetten in kwantificeerbare online doelstellingen? Samen bepalen we het beoogde doel en wat daarvoor nodig is. Op basis van de ambities kunnen we de gewenste situatie in kaart brengen.

Online strategie

Op basis van de online ambities kunnen we de strategie gaan schrijven. Hoe gaan we de zogenoemde punt aan de horizon bereiken? Het verschil tussen huidige situatie en gewenste situatie overbruggen we met een online strategie.

Optimalisatie

Op basis van de strategie kunnen we een operationele strategie schrijven en een KPI-dashboard realiseren. Op basis van het dashboard kunnen we bepalen of we op koers zijn, welke middelen we moeten bijsturen en wat de activiteiten voor deze periode zijn.