Zoekmachine marketing

Zoekmachines zijn ontworpen om mensen te helpen, te helpen met het vinden wat ze zoeken. Zoekmachine marketing is het proces om uw website beter vindbaar te maken in de zoekresultaten. Een sterke zoekmachinestrategie kan u helpen meer kwalitatief verkeer naar uw website te krijgen met een hoger conversiepercentage. Concreet; bezoekers met een hoge aankoopintentie. 

Werkwijze zoekmachine marketing

Zoekmachine marketing is een doorlopend proces waarin verschillende aspecten worden geoptimaliseerd. Zoekmachine marketing is tegenwoordig meer dan enkel het technisch optimaliseren van de website. Onder andere gebruikersgemak en sociale media spelen een cruciale rol. In aanvulling op de eerste 3 fases zorgen wij ervoor dat uw website altijd in overeenstemming is met het meest recente algoritme van Google.

 

1. Huidige situatie in kaart brengen

Om goed inzicht te krijgen in het huidige rendement wordt de huidige situatie in kaart gebracht. Dit is het nulpunt voor de toekomstige activiteiten. Op basis hiervan kunnen we het rendement van de campagne vaststellen. Daarnaast is het belangrijk om een overweging te maken op basis van de huidige posities. Logischerwijs vergt het meer tijd om nieuwe zoekwoorden in de resultaten te brengen dan zoekwoorden met een lage positie te verhogen. Die strategische overwegingen worden gemaakt in de volgende fase.

  • Nulmeting
  • Analyse van bestaande structuur en indexering door Google
  • Analyse van zoekmachine elementen (H1 etc.)
  • Huidige verkeer en inkomende zoekwoorden
  • Huidige rankings in de zoekmachine

2. Analyse van zoekwoorden

Een goede analyse van het potentieel is van wezenlijk belang om uiteindelijk rendement te behalen. Het beoordelen van primaire zoekwoorden, het analyseren van de concurrentie en de huidige posities van de website spelen hierin een cruciale rol. Door een goede analyse weten we hoe de website ervoor staat, waar de kansen liggen en welke strategie we gaan voeren. Aan deze strategie kunnen we vervolgens doelstellingen en KPI's koppelen. 

  • Beoordeling van primaire zoekwoorden en zoekwoord analyse
  • Impact van veranderingen die nodig zijn aan de structuur van de website
  • De totale behoefte aan nieuwe content 
  • Operationele strategie voor zoekmachine marketing
  • Doelstellingen & KPI's

3. Implementatie & on-site werkzaamheden

Om maximaal rendement uit zoekmachine marketing te behalen dient het fundament (website) geoptimaliseerd te zijn. Hierbij is het belangrijk dat technische factoren van website optimalisatie ideaal zijn ingericht en volgens de nieuwste algoritmes van Google. 

  • Interne optimalisatie van technische factoren aan website
  • Herschrijven van content en optimalisatie van kritische succesfactoren

4. Rapportage en PDCA-cyclus

Het optimaliseren van een website is een continu proces, een cyclus. Het is van belang om continu te blijven werken aan maximaal rendement vanuit de website. Dit doen wij op basis van de PDCA-cyclus. Onder de werkzaamheden in het maandelijkse proces vallen onder andere:

  • Uitvoering operationele strategie
  • Wekelijkse rankingrapportage 

We vinden het leuk als je contact opneemt met ons..

Heb je een vraag over online marketing, de toepasbaarheid binnen je bedrijf of een andere vraag? We vinden het leuk om van je te horen. Neem daarom gerust contact met ons op.


RemcoStel.nl

Het Heem 16
9203XV Drachten

T: 06 39 27 57 60
E: Remcostel@gmail.com