Conversie optimalisatie

Het maximale rendement uit uw online investering, dat is het doel van conversie optimalisatie. Wij zorgen ervoor dat de effectiviteit van uw website gemaximaliseerd wordt en daarmee ook het aantal aanvragen en verkopen. 

Werkwijze conversie optimalisatie

Het optimaliseren van uw conversiepercentage is een continu proces rondom de marketingactiviteiten. Een proces wat rendementsverbeteringen kan maximaliseren en ervoor zorgt dat u meer aanvragen ontvangt. Dat betekend concreet dat u elke dag meer aanvragen ontvangt dan voorheen. Enkel door te testen met elementen en pagina´s. Daarnaast zorgt het ervoor dat uw marketing euro´s beter geïnvesteerd worden dan voorheen en de ROI stijgt. 

 

1. Huidige situatie in kaart brengen

Om goed inzicht te krijgen in het huidige rendement wordt de huidige situatie in kaart gebracht. Dit is het nulpunt voor de toekomstige activiteiten. Op basis hiervan kunnen we het rendement van de campagne vaststellen. Daarnaast is het belangrijk om een overweging te maken op basis van de huidige posities. Logischerwijs vergt het meer tijd om nieuwe zoekwoorden in de resultaten te brengen dan zoekwoorden met een lage positie te verhogen. Die strategische overwegingen worden gemaakt in de volgende fase.

  • Nulmeting
  • Analyse van bestaande structuur en indexering door Google
  • Analyse van zoekmachine elementen (H1 etc.)
  • Huidige verkeer en inkomende zoekwoorden
  • Huidige rankings in de zoekmachine

2. Doelstellingen en strategie

Op basis van de huidige statistieken weten we waar rendementsverbeteringen mogelijk zijn. In de strategie komen we met een verbetervoorstel, dit om het rendement van de website te maximaliseren. Daarnaast koppelen we doelstellingen aan de huidige statistieken.

  • Operationeel voorstel tot conversieverbetering
  • Doelstellingen (KPI's)
  • Inrichten van meetinstrumenten 

3. Ontwerpen en realiseren

Op basis van de strategie weten we waar de rendementsverbeteringen te behalen zijn en hoe we dit gaan realiseren. In de derde stap concretiseren we de conversie optimalisatie. Dit zijn veelal wijzigingen in het ontwerp van de website, locatie van informatie of kleuren van buttons. 

  • Visualiseren van ontwerpen 
  • Realiseren van wijzigingen binnen de technische aspecten 
  • Inrichten van optimalisatietools zoals Google website optimizer 

4. Resultaten 

Het analyseren van de testresultaten, afhankelijk van het aantal bezoekers kunnen we significant verschil vaststellen tussen situatie A en B. Zijn de testresultaten positief? Dan kunnen we de wijzigingen definitief doorvoeren in de website. 

  • Analyse van testresultaten
  • Rapportage met testresultaten

We vinden het leuk als je contact opneemt met ons..

Heb je een vraag over online marketing, de toepasbaarheid binnen je bedrijf of een andere vraag? We vinden het leuk om van je te horen. Neem daarom gerust contact met ons op.

[NEXForms id="7" ]
RemcoStel.nl

Het Heem 16
9203XV Drachten

T: 06 39 27 57 60
E: Remcostel@gmail.com