Online marketing voor vakantieparken

Doelgerichte online marketing voor bedrijven in de recreatiesector. Wij helpen recreatiebedrijven met het ontwikkelen van een online marketingstrategie, ontwikkeling van de website en de strategische marketing. Doordat we gespecialiseerd zijn in de recreatiebranche weten we wat een bezoeker motiveert om een boeking te plaatsen. 

1. Strategie

Op basis van de online ambities kunnen we de situatie in kaart brengen. Wat is het verschil tussen de huidige situatie en de gewenste situatie. Het verschil tussen huidige situatie en gewenste situatie overbruggen we met een online strategie. In de online strategie geven we antwoord op de vraag hoe we online marketing in gaan zetten voor uw bedrijf, op welke manier en in welke periode. Het heeft tenslotte geen zin om de herfstvakantie te promoten vlak voor de zomervakantie.

brains

Brainstormen

Een goede strategie start met de input van een ondernemer. De missie, visie en doelstelling van de ondernemer is het beginpunt voor de online strategie.

 

attach

Plan van aanpak

Op basis van de brainstormsessie schrijven wij een plan van aanpak. Na goedkeuring starten we met het schrijven van een strategie.

 

concurrentie

Concurrentie

Om tot een goede strategie te komen dient de directe concurrentie in kaart gebracht te worden. Welke middelen passen zij toe, op welke manier en wanneer?

 

remarketing

Doelgroep analyse

Met een doelgroep-analyse krijgen we inzicht in hoe de doelgroep zich beweegt, wat men beweegt maar ook hoe de bezoeker psychologische te beïnvloeden is. Wat prikkelt een bezoeker? Waardoor boekt iemand uiteindelijk?

 

data

Data-analyse

Het analyseren van de data is essentieel om te verbeteren. Met een data-analyse van de huidige situatie komen we erachter hoe de huidige campagnes renderen, of de website juist functioneert maar nog belangrijker waar kunnen we verbeteren?

 

small-calendar

Planning

Een onderdeel van de strategie is een jaarplanning. In deze planning proberen we overzichtelijk weer te geven welke campagnes we gaan voeren, welk middel we inzetten en de budgetverdeling.

 

dashboard

Dashboards

Om de meetbaarheid van de campagne voor ondernemers inzichtelijk te maken en om de KPI's bij te sturen maken we een dashboard. De belangrijkste data wordt verwerkt in zo'n dashboard.

 

 

2. PLATFORM OPTIMALISATIE EN ONTWIKKELING

Het platform waar we de bezoekers met online marketing heenleiden, dient perfect in orde te zijn. Om ervoor te zorgen dat dit zo is, passen we platform-optimalisatie toe. Met platform optimalisatie zorgen we ervoor dat de website of applicatie perfect in orde zijn. 

Conversie

Conversie-optimalisatie

Het verbeteren van het rendement wat bezoekers hebben.

 

device

Toegankelijkheid 

De toegankelijkheid van de website verbeteren op basis van apparaat.

 

gebruikersgemak

Gebruikersgemak

Het verhogen van het gebruikersgemak van de website waaronder sitestructuur op basis van heatmaps.

 

code-klein

Ontwikkelen

Ontwikkelen van eventuele aanvullende websites en of functionaliteiten.

 

browser

Landingspages

Het inrichten van zogenoemde landingspages om bezoekers op de juiste pagina's te laten landen.

 

3. ONLINE MARKETING

Zonder strategie geen effectieve online marketing. Op basis van de strategie weten we de sterke (en eventuele) zwakke punten van de organisatie zijn maar ook van de concurrent. We kunnen de online marketing nu effectief inrichten op basis van de strategie, tijdsplanning en rendement.

monitor (2)

Zoekmachine marketing

Het organische gedeelte van de zoekmachines Google, Bing & Yahoo.

 

seo

Zoekmachine adverteren

Het inkopen van zoekwoorden via CPC programma's van Google AdWords & Bing Ads.

 

e-mail

E-mail marketing

Een snelle en voordelige manier om je doelgroep direct te bereiken op basis van segmentatie (leeftijd, interesses)

 

monitor (3)

Sociale media

Het bereiken van 'fans' via Facebook & 'volgers' via Twitter.

 

remarketing

Affiliate marketing

Het bereiken van doelgroepen middels andere website die soortgelijke content aanbieden.

 

remarketing-online

Remarketing

Door bezoekers die eerder de website hebben bezocht, opnieuw te benaderen verhogen we de conversieratio.

 

machinery

Automation

Door vooraf ingestelde triggers te gebruiken kan marketing automation toegepast worden. Op basis van gepersonaliseerde informatie wordt je marketing 'automatisch' gedaan.

 

4. PDCA-CYCLUS

Optimaliseren van marketingcampagnes middels de PDCA-cyclus. Plan, do, check & act. 

2

Optimalisatie

Het optimaliseren van huidige online marketing campagnes. 

 

rapportage

Rapportage

Rapportage op wekelijkse of maandelijkse basis van de belangrijkste indicatoren en conclusies over de afgelopen periode.